Jak komunikovat s klienty, se kterými snadno dochází trpělivost
/ Napsat komentář / Sdílet na Facebook / Sdílet na Twitter„Ukaž… to či ono!“ „No dělej dělej!“ „Ukaž obličej!“ „Dej si nižší tarif a půjdu do pvt!“ Tak tohle možná znáte. Typická skupina klientů, u kterých některé modelky nekompromisně dávají okamžitý ban. Pokud nemáte nervy ze železa, tak to udělejte taky. Ušetříte si čas i energii, kterou můžete věnovat skutečným klientům. Ale chcete-li to s nimi ještě zkusit, případně si s nimi pohrát, a trošku jim oplatit stejnou mincí, můžete zkusit některý z našich tipů.
Ne vždy je totiž v tom všem špatný záměr.
Proč to klienti dělají?
Důvodů může být několik a je to fenomén objevující se jak na českých, tak i zahraničních livechatech ve free režimu.
UKAŽ, PAK SI DOBIJU
Pokud vás klient ještě nikdy na chatu neviděl (nebo zapomněl), předpokládá, že jste nová a „neznáte pravidla“ a na jeho výzvu mu prostě ukážete, co požaduje i na free. Nejlepší strategií je stručná odpověď „dodržuj pravidla“ nebo jednoduchá ignorace. I klient sám ví, že toto je komunikace, která na chat nepatří. Včetně OBLÍBENÉHO „ukaž, navnaď mě, vzruš mě – PAK si dobiju“. Jsou poctiví jedinci, to ano – ale v 90 % případů se klient již s dobitým kreditem nevrátí.
DOBIJ MI KREDIT…
Sem tam se objeví také jedinci, kteří snad z vychytralosti, snad z naprosté hlouposti, dělají, že s livechatem neumí zacházet a neví, jak si dobít. Požadují, abyste jim Vy dobila kredit. Ze svého? Směšné? No, i to se děje. Odkažte takového neumětela na podporu livechatu, kde mu poradí administrátor.
UKAŽ OBLIČEJ!
Specialitou mnohých je ukazování obličeje, což je někdy i jen to jediné, co jim stačí na privátní show – pět vteřin show a jsou pryč. Stanovte si tedy pravidla, obličej ano ne, a napište je do svého profilu. Při podobných dotazech pak stačí zkratka „viz profil, viz bio, apod…“
KDE BYDLÍŠ?
Osobní otázky můžete odrážet s tím, že jste pro dotyčného jen virtuální slečnou/paní a pouze pro jeho iluzorní představy. Většina pánů se s tím ale nespokojí a mají raději, když si píší a „vidí“ s někým konkrétním, takže pak je lepší udělat si svou vlastní novou identitu. Vymyšlený věk, bydliště, práci – buďte kým chcete,…
TY SE MNOU NEMLUVÍŠ?
Někteří předpokládají, že máte na starost jenom je. Výčitky s nekomunikací jsou někdy směřovány i přímo na podporu livechatu, takže je lépe si dát do podmínek například to, že když neodpovídáte (a kdy), tak jste zaneprázdněna platícími klienty. A to už by snad měl každý freeloader pochopit.
CHCI SLEVU!
Je to na zvážení, slevu většinou mohou dostat ti, o kterých víte, že s vámi stráví dlouhý čas a dají vám skutečně vydělat. Takové už ale znáte. Ostatní jen šetří jako na housce v Kauflandu.
DĚVKO!
Urážky? Nekompromisní ban! Pokud to ale není součástí dominantní hry a oboustranná dohoda.
To je jen pár příkladů, s jakými klienty lze snadno ztratit nervy. Základem je:
- * Dát si do profilu podmínky pro tyto časté žádosti, udělat FAQ sekci a tu průběžně kopírovat do chatu, či ji kopírovat jako odpověď klientovi.
- * Odpovídat stručně a jednou, poté dát třeba „hodinový“ ban apod. Opakování tu není matka moudrosti.
Tak přejeme hodně opravdu dobrých klientů? A jak s těmi otravnými umíte zatočit Vy?